Actie Kerkbalans ‘Geef vandaag voor de kerk van morgen’

Ondanks de huidige lock-down en de beperkende maatregelen gaat binnenkort de actie Kerkbalans 2021 van start voor alle protestantse en roomse kerken in Nederland. De kerken houden deze actie vanwege de Vaste Vrijwillige Bijdrage (VVB) voor het jaar 2021.

Duizenden vrijwilligers zamelen geld in voor hun plaatselijke kerk. Voor iedereen is de kerk op een andere manier van waarde. Parochies en gemeenten krijgen geen subsidie. Om te kunnen bestaan hebben kerken een financiële bijdrage nodig van hun leden. Zo blijven ze van waarde voor hun leden en de samenleving. ‘Geef vandaag voor de kerk van morgen’ is het thema voor Actie Kerkbalans 2021. De actie wordt landelijk gehouden van 16 t/m 30 januari.

De uitzending van de landelijke persconferentie begint vrijdag 22 januari om 11.00 uur. De resultaten van het onderzoek worden in de Pieterskerk gepresenteerd door Frank van Kooten van onderzoeksbureau Citisens. Daarnaast zullen Mgr. Gerard de Korte (bisschop van Den Bosch en referent namens de Nederlandse Bisschoppenconferentie voor Kerk en Samenleving) en dominee Trinette Verhoeven (classispredikant van de PKN Classis Utrecht) reactie geven op het onderzoek en de betekenis ervan voor de kerk in deze tijd.

U kunt zich hier aanmelden voor de landelijke persconferentie. Na aanmelding ontvangt u van ons een link om via Zoom aanwezig te zijn.