Amnesty International in Nieuwerkerk a/d IJssel

Op zondag 8 december 2019 zal Amnesty International weer met een actie-en verkoopstand present zijn in de hal van de Ringvaartkerk, voor en na de morgendienst. U kunt dan onder meer kerst-(en andere) kaarten en kaarsen kopen.

Amnesty International is een wereldwijde beweging van meer dan 7 miljoen mensen die strijden tegen onrecht. In meer dan 150 landen voert de organisatie actie voor gerechtigheid, vrijheid, menselijke waardigheid en gelijkheid.

“Ons werk beschermt en versterkt mensen – van het afschaffen van de doodstraf tot het opkomen voor de vrijheid van meningsuiting, en van het beschermen van de rechten van migranten en vluchtelingen tot het strijden tegen politiek geweld en vervolging.

Met onze beweging kunnen we een vuist maken tegen onrecht. We weten waar we een verschil kunnen maken en hoe we onze miljoenen supporters kunnen mobiliseren. Dit doen we namelijk al meer dan vijftig jaar.”

Amnesty Internationaal is sinds haar oprichting uitgegroeid tot een internationaal georganiseerde beweging met een internationaal secretariaat in Londen, regionale kantoren in Afrika, Azië, Europa, Latijns-Amerika en het Midden-Oosten, en nationale afdelingen in 70 landen over de hele wereld.