Beach Mission blikt vooruit

Beach Mission is een interkerkelijke zendingsorganisatie die evangelisatiereizen organiseert naar Europese badplaatsen waar veel jongeren op strandvakantie gaan. Nieuwerkerker Dirk-Jan Boerman is de oprichter en drijvende kracht achter de stichting. “Deelnemers bieden jongeren in de uitgaansgebieden hulp, gebed en een luisterend oor. Zij en gaan het gesprek aan over hun geloof in- en hun relatie met Jezus Christus. Wij leggen contact met uitgaande jongeren in het nachtleven tijdens hun vakantie en indien nodig bieden we hulp wanneer ze in de problemen zijn. In de gesprekken die ontstaan vertellen we het evangelie, beantwoorden we vragen van de jongeren, maar dagen we hen ook uit om in verbinding met Jezus te gaan leven. De hulp die we bieden is dat we hen bijvoorbeeld naar hun hotel brengen als ze te veel gedronken hebben, een hulpdienst bellen of dat we bidden met de jongeren.”

Reizen in 2024
In het nieuwe seizoen zijn er 6 reizen en inmiddels zijn er voldoende reisleiders gevonden. Bij voldoende deelnemers kan er gekeken worden of er een extra reis kan bijkomen.

Trainingsavonden in 2024
In het nieuwe seizoen worden er ook in de meeste grote steden in Nederland en Vlaanderen trainingsavonden georganiseerd. Met deze avonden wil de stichting mensen toerusten om het evangelie te delen én willen we hen een impressie geven van hoe deze reizen verlopen. Op deze avonden eet men samen, geven onderwijs en doen ze een outreach in samenwerking met een lokale kerk. Ook bij u in de stad? Check dan hun website beachmission.org.