Beroep voor ds. Leurgans

Ds. Jan Willem Leurgans, predikant in de Protestantse gemeente De Stroom uit Moordrecht is beroepen door de Gereformeerde Kerk te Ermelo. Het beroep ontving Leurgans op de dag dat hij naar Israël vertrok (ds leurgans bijscholen in israel). De Gereformeerde Kerk te Ermelo bestaat uit de Maranathakerk en Immanuelkerk.

Leurgans: “In de tijd naar de aanloop van het beroep ging er van alles door ons hoofd. We realiseren ons dat we het heel goed hebben in Moordrecht. We hebben warme contacten en met veel plezier en voldoening ga ik hier op zondag voor in de kerkdiensten. We voelen ons echt verbonden met de gemeente hier.

De gemeenteavond in Ermelo op 16 januari hebben we ervaren als een warm bad. We hadden mooie gesprekken en ik voelde me er die avond zeker thuis. Voor 10 februari zal er een beslissing genomen moeten worden. Ik ben blij dat ik na de reis in Israël nog even tijd heb om het een en ander op een rijtje te zetten.”

Leurgans is sinds maart 2015 predikant in de Dorpskerk in Moordrecht en zijn intrede werd door de toenmalige redactie kerken van de omroep Zuidplas gefilmd. Zie: deel 1,  deel 2 en deel 3.  In de dienst ziet u o.a. voormalig burgemeester Cats en ds. Van der Plicht een van de twee predikanten in de Dorpskerk.