Bisdom Rotterdam ‘Kaartenactie van tieners en jongeren’

November en december zijn voor jongeren ‘DiaconAction maanden’. Samen gaan ze aan de slag om iets te betekenen voor een naaste in hun omgeving. “Dit jaar ziet DiaconAction er vanwege de coronamaatregelen anders uit dan andere jaren”, vertelt Desiree Bühler, medewerker jongerenpastoraat van het bisdom waaronder ook de Zuidplas parochies vallen.  “Omdat het bijvoorbeeld niet mogelijk is om met een groep jongeren een activiteit te organiseren in een verzorgingshuis of een verpleeghuis, is er dit jaar een speciale kaart gemaakt die deelnemers kunnen schrijven.”

Er zijn ruim voldoende ansichtkaarten gemaakt door het bisdom. Desiree: “We hopen dat het lukt om met zijn allen heel veel warme groeten te schrijven.” De tieners en jongeren die vanuit hun parochie deelnemen aan DiaconAction kunnen een boodschap op de kaart schrijven en deze aan mensen opsturen of zelf gaan brengen. “Het is belangrijk om in deze coronatijd mensen te laten weten dat er aan hen gedacht wordt. Denk aan ouderen en ook jongeren die aan huis gebonden zijn, mensen die alleen zijn en die veel minder contact hebben met andere mensen dan voorheen. Denk ook aan gevangenen en mensen in een asielzoekerscentrum.”

“Uiteraard is het ook mogelijk om niet met de kaarten aan de slag te gaan, maar zelf een project te bedenken zolang dit coronaveilig kan. Het is belangrijk dat we vanuit ons geloof een lichtpuntje zijn in deze tijd waarin mensen zich heel eenzaam kunnen voelen. Zo bouwen wij samen aan een netwerk van liefde.”

Bron: www.bisdomrotterdam.nl