Bisschop Van den Hende gaat voor bij Oogstdankdag

Op zondag 20 oktober werd in de St. Josephkerk in Nieuwerkerk a/d IJssel oogstdankdag gevierd met leden van de Land- en Tuinbouwvereniging St. Isidorus. Bisschop Van den Hende ging voor in de bijzondere viering die werd opgeluisterd door het koor Camerata.

Rien van Dijk heette de bisschop en de aanwezigen welkom. De LTB St. Isidorus is opgericht op 9 februari 1929 en bestaat dus inmiddels 90 jaar. Veel leden van de LTB uit Zuidplas, Waddinxveen, Boskoop en de omgeving waren naar de St. Josephkerk gekomen om deze bijzondere viering bij te wonen. Kinderen brachten een grote mand met opbrengst van land- en tuinbouw naar het altaar.
In de afgelopen weken heeft de kerkgemeenschap van de St. Joseph een inzamelngsactie gehouden voor de Voedselbank. Beide opbrengsten werden symbolisch door de bisschop aangeboden aan de Voedselbank.

Na afloop was er een gezellig samenzijn waar de leden van de LTB elkaar weer konden spreken en de bisschop ook bleef voor een kopje koffie en een goed gesprek.