Boekencaravan wordt Boekencaravan Shofar

Het is een vertrouwd gezicht de boekencaravan op de weekmarkt in Nieuwerkerk aan den IJssel. Mooi dat de caravan daar al vele jaren een vaste plek mag innemen, dat bezoekers van de markt de caravan weten te vinden en dat een team aan vrijwilligers onder alle weersomstandigheden klaarstaat om de klanten te bedienen. De boekencaravan is vanuit evangelisatieoogpunt een prachtige missiepost. Om deze post ook richting de toekomst te behouden heeft de Hervormde Gemeente in Nieuwerkerk aan den IJssel in goed overleg besloten om de verantwoordelijkheid voor de boekencaravan over te dragen aan christelijke boekwinkel Shofar.

Waarom is dit besluit genomen?
De boekencaravan en christelijke boekwinkel Shofar hebben eenzelfde missie: het bijdragen aan het verspreiden van het christelijk geloof. Door de krachten te bundelen wordt er gezamenlijk aan dit doel gewerkt. Dit betekent: een breed, interkerkelijk vrijwilligersteam, éénduidige communicatie en voordelen rond inkoop.

Wat merken de klanten van de boekencaravan en boekwinkel hiervan?
Klanten zullen merken dat het assortiment in de caravan en in de winkel op elkaar aansluit. Ook kunnen klanten zowel bij de boekencaravan op het Raadhuisplein als in de winkel aan de Kerklaan boeken bestellen.  De komende periode wordt de samenwerking verder uitgewerkt. De vrijwilligers kijken ernaar uit om, zodra de maatregelen dit toelaten, hun plek op de markt weer in te nemen.