Boekwinkel zoekt financiële armslag

De christelijke boekhandel Shofar, die op 15 februari dit jaar haar deuren openende, gaat opzoek naar meer financiële draagkracht om inhoud te kunnen geven aan waar zij voor staat namelijk: “om met de boekwinkel en de boekencaravan bij te dragen aan de verspreiding van het evangelie van Jezus Christus.”

De boekwinkel wordt gerund door een grote groep vrijwilligers, afkomstig uit verschillende kerkelijke gemeenten in Nieuwerkerk a/d IJssel. De verantwoordelijkheid ligt bij een daarvoor opgerichte stichting welke inmiddels een ANBI-status heeft. De boekhandel draait financieel op eigen kracht echter door de krappe marges ontbreken de mogelijkheden om de boekhandel te kunnen profileren in de plaatselijke gemeente. Dat maakt het moeilijk om kaartenacties te ondernemen, om op braderieën en koningsdag prominent aanwezig te zijn.

“Daarom zoeken we naar extra inkomsten, bijvoorbeeld in de vorm van giften. Het idee ontstond om een kring van vrienden van boekwinkel Shofar te starten. Onze vraag is of je – met je onderneming - vriend van de christelijke boekwinkel Shofar wilt worden.” Zij vragen van u een jaarlijkse bijdrage van minimaal € 150 en als tegenprestatie bieden zij: tweemaal per jaar transparante informatie over de boekhandel in de vorm van nieuwsbrieven, een jaarlijkse ontmoetingsavond en eventuele plaatsing van het ondernemingslogo op de site van de boekhandel.

Meer informatie kun je vinden op www.boekwinkel-shofar.nl