Christelijk poppentheater boeiend voor jong tot oud

De theatervoorstellingen van het christelijke poppentheater Poppenenmeer kenmerken zich door vlot spel, humor, afwisseling, decor, muziek, geluidseffecten, belichting en een duidelijke christelijke boodschap.

Sinds 1983 is de Nieuwerkerkse Carla Vis actief met haar poppentheater en inmiddels treedt zij op in het hele land met voorstellingen als het ‘Mysterie van de moestuin’, ‘Dé reis van je leven’, ‘Je bent uitgenodigd!’ en ‘Inspecteur Hoezo zoekt het uit!’

Haar man Eric is betrokken bij het werk van Mercy Ships. Drie dagen per week werkt hij op het kantoor in Rotterdam. Daarnaast werkt hij 3 weken per jaar als operatieassistent op de Africa Mercy. Met de opbrengsten uit Poppenenmeer bekostigen ze deze reizen. “We vinden het belangrijk om te delen van wat we ontvangen. Daarom gaat 10% van elk optreden naar Mercy Ships, een internationale christelijke hulpverleningsorganisatie die met een hospitaalschip kosteloos medische zorg geeft in de armste landen in Afrika. In 2018 kon Poppenenmeer van haar opbrengsten een bedrag van € 4000,- schenken aan Mercy Ships.

De afgelopen jaren heeft het theater ook meerdere keren tot volle tevredenheid mogen optreden voor de anders begaafden van ASVZ, Stichting Sprank, Stichting Estinea, het Herman Frantsenhuis en Stichting Profila Zorg en doen dit met veel plezier.