Coen Nuijten ‘De macht van de witte leeuw’

Coen Nuijten uit Waddinxveen is spreker, trainer, presentator en auteur. Nuijten deelt sinds 2015 dagelijks God ’s woorden met jong en oud. Nuijten: “Dit doe ik door het spreken tijdens kerkdiensten, jongerenbijeenkomsten en christelijke festivals. Online kom je mij tegen als presentator bij Channel C, het jongerenkanaal van C-Generations. Offline schrijf ik boeken voor kinderen waarin het evangelie centraal staat. Ook train ik kinder- en jongerenwerkers in het bereiken van jonge mensen met het evangelie van Jezus Christus.” Agelopen zondag sprak Nuijten tijdens de druk bezochte openlucht kerkdienst in het Bentwoud.

Kort geleden bracht Nuijten opnieuw een kinderboek uit met de titel ‘De macht van de witte leeuw’. Twee vrienden Juda en Guus spelen verstoppertje in het bos. Plotseling worden ze aangevallen door een grote, zware reus. Net op tijd springt er een witte leeuw uit de struiken die de jongens beschermt en de reus op afstand houdt. De vrienden vluchten naar de boomhut, waar ze een schatkist met zeven gekleurde pijlen en een boot vinden. Wat moeten ze ermee? En hoe loop het gevecht tussen de reus en de leeuw af?

In dit boek legt Nuijten uit wie de reus en de leeuw zijn en wat de jongens moeten doen met de gekleurde pijlen. Met leuke verhalen en spannende opdrachten helpt hij kinderen begrijpen wie de Heilige Geest is en hoe ze de gaven van de Heilige Geest kunnen gebruiken om te overwinnen. Eerder schreef Nuijten al ‘De laatste pijl van de witte leeuw’ en ‘De buit van de witte leeuw’.