Comfortabele straat evangelisatie met GetSaved

Sittrop, oud omroep Zuidplas medewerker en voormalig voorzitter van de Nieuwerkerkse stichting Naar House, is met GetSaved sinds kort actief in de regio en met name in Nieuwerkerk a/d IJssel, Zevenhuizen en Zoetermeer.

De stichting heeft een eigen bus aangeschaft om hun evangelisatie activiteiten beter te kunnen faciliteren en met name in de winter. De bus is gekocht om het evangelie te gaan brengen in diverse steden, men werkt samen met kerken en trekt er elke vrijdagavond op uit om straatevangelisatie te bedrijven. De bus wordt omgebouwd tot een camper, om tijdens de actie mensen te kunnen ontvangen. Hier deelt men koffie, thee en soep uit. Daarnaast bezit men diverse folders en Bijbels om uit te delen. Voor de uitstraling van GetSaved zal de bus van teksten worden voorzien.

De stichting stelt zich ten doel om het Evangelie te verspreiden; om mensen bekend te maken met het Goede Nieuws dat God Jezus heeft gezonden om de wereld te redden, te vergeven en te herstellen. De stichting tracht haar doel onder meer te bereiken d.m.v. straatevangelisatie, bemoediging, gebed en pastorale gesprekken, het verspreiden van lectuur, Dvd’s en andere materialen ter ondersteuning van het vorenstaande, het organiseren van cursussen en trainingen, ondersteuning van kerken en scholen, het houden van spreekbeurten en het ondersteunen van mensen bij het zoeken naar professionele hulp. Daarnaast kan de stichting alle denkbare andere handelingen verrichten die met het hiervoor vermelde doel en de hiervoor genoemde middelen in de ruimste zin verband houden en daartoe bevorderlijk zijn.