Dominee H.I. Methorst beroepen

De kerkenraad van de Hervormde wijkgemeente van bijzondere aard Eben-Haëzerkerk uit Apeldoorn is voornemens een beroep uit te brengen op Hervormd predikant Henk Methorst van de wijkgemeente 1 in Nieuwerkerk a/d IJssel.

Het beroep gaat zaterdag 25 januari officieel in en dat is krap vier jaar nadat Methorst aan deze gemeente verbonden werd. Afgelopen zondag is dit zowel in Apeldoorn als in Nieuwerkerk afgekondigd. In een korte reactie gaf Methorst aan het mooi te vinden als ook andere gemeenten je wensen als predikant. “Tegelijkertijd weet ik me op dit moment duidelijk in Nieuwerkerk geroepen tot en verantwoordelijk voor het werk in de kerk. Ik geniet van de contacten binnen en buiten de Hervormde Gemeente en zie uit naar de komst van en de samenwerking met collega Sparreboom.”

Het is zijn verlangen om Gods weg te gaan en heeft tot 14 februari de tijd om tot een antwoord te komen.