Ds. Brendeke beroepen

De hervormde gemeente uit de Oude kerk in Nieuwerkerk a/d IJssel is voornemens een beroep uit te brengen op ds. H.P. Brendeke uit Hagestein. Het beroep moet op 19 juni a.s. ingaan en ds. Brendeke heeft tot 10 juli de tijd om een beslissing te nemen. Ds. Brendeke is sinds april 2017 predikant in Hagestein, zijn eerste gemeente, en was daarvoor werkzaam als Kerkelijk werker in de hervormde gemeente Kootwijk-Kootwijkerbroek.

Zelf schrijft ds. Brendeke op de website van zijn huidige gemeente: “Ik vind het bijzonder mooi om in dit deel van Gods wereldwijde Kerk te mogen werken. Ik weet mij door God geroepen om mee te bouwen aan Zijn Koninkrijk en dat mag ik hier in Hagestein en Hoef en Haag doen. Dat krijgt vorm door steeds weer (met elkaar) de Bijbel te lezen en daarin te ontdekken wie God is: een God die ons liefheeft. Hij heeft Zijn Zoon, Jezus Christus naar deze aarde gestuurd. Hij stierf in onze plaats en alleen door Hem is de weg naar God weer geopend. De Heilige Geest is het die ons helpt om dat te geloven en ons kracht geeft om de weg richting God in te slaan en te blijven bewandelen.”