Ds. E. Buitendijk neemt beroep aan

De Nederlandse gereformeerde kerk De Lichtkring uit Nieuwerkerk a/d IJssel had op 7 november jl. een beroep uitgebracht op dominee E. Buitendijk van Rijnsburg en Valkenburg. Deze heeft hierop positief geantwoord. De exacte datum van zijn komst moet nog worden vastgesteld.

In een kort bericht schrijft hij: "Jullie roeping heeft mij ervan overtuigd om naar Nieuwerkerk aan de IJssel te komen. Terugkijkend op een lang en best intensief proces, waarin er gaandeweg nóg een aantal roepingen op mij afkwamen, ben ik blij met deze uitkomst! Wat een mooie ontmoetingen hebben we gehad! Persoonlijke gesprekken, in alle kwetsbaarheid gevoerd. Ik proefde enthousiasme bij de jongeren maar dieperliggend ook een stuk gebrokenheid en verlangen naar heling en echtheid maar ook naar ruimte om weer te groeien in geloof, hoop en liefde. Gaandeweg dat ik de gemeente beter leerde kennen, voelde ik wederzijdse liefde groeien. Dit sterkte mij in de overtuiging dat Nieuwerkerk voor mij wel eens “meant to be” zou kunnen zijn."

Zie ook:ds-e-buitendijk-beroepen