Ds. M. van Dam bedankt voor beroep

Ds. Van Dam heeft voor het op hem uitgebrachte beroep van de Hervormde kerk wijkgemeente 2 in Nieuwerkerk a/d IJssel bedankt. Hij heeft beroep aangenomen van de hervormde gemeente in IJsselmuiden-Grafhorst. Van Dam had tot 20 september de tijd voor het nemen van een beslissing maar maakte zijn beslissing al vroeg kenbaar. Daarmee bedankte Van Dam tevens voor het beroep uit Reeuwijk. Hetgeen betekent dat de kerkenraad op zoek naar een andere kandidaat.

Het beroep op ds. Van Dam was het tweede beroep dat deze gemeente uitbrengt om te voorzien in de vacature Marchand die 1 november 2018 met emeritaat ging en kort daarop naar Groningen vertrok. In april 2019 bedankte Ds. Verhoef uit Nijkerk voor het beroep op hem uitgebracht.