Ds. Marjolijn Verschoor neemt beroep aan

Ds. Verschoor, predikant in De Ringvaartkerk in Nieuwerkerk a/d IJssel en De Ontmoetingskerk in Zevenhuizen, is eind vorig jaar beroepen door de Hervormde Gemeente Ter Heijde aan Zee. Inmiddels is bekend dat zij het beroep heeft aangenomen hetgeen betekent dat ds. Verschoor Nieuwerkerk aan den IJssel gaat verlaten. Ds. Verschoor diende de Protestantse Gemeente in Nieuwerkerk vanaf 2002.

Ds. Verschoor: “Op 28 maart zal ik als predikant van onze Protestantse Gemeente voor het laatst voorgaan in de Ringvaartkerk. Op 4 april is mijn laatste dienst in de Ontmoetingskerk in Zevenhuizen. Eind maart verhuizen we naar de nieuwe pastorie in Monster. En op 18 april zal ik verbonden worden aan mijn nieuwe gemeente. Het zal vreemd zijn om weg te gaan uit Nieuwerkerk; er is veel gebeurd in de afgelopen 18 jaren dat ik hier leefde en werkte en we hebben veel gedeeld met elkaar. En dan is het ook nog een heel vreemde tijd om afscheid te nemen van elkaar. De kans dat er een afscheid komt met een grote kring van mensen erbij is heel klein. Dat is jammer, maar het is niet anders. We zullen zien hoe de regels eind maart zijn. Ondanks alle beperkingen van deze tijd hoop ik in de komende maanden met heel veel mensen nog op de een of andere manier contact te hebben. Voor het nieuwe jaar 2021 wens ik u en jullie, mede namens mijn man Robbert en mijn dochters, alle goeds toe! Ds. Marjolijn Verschoor”

Haar dochter Eva de Ruiter, student Journalistiek in Utrecht, maakte onderstaand portret.