Ds. R. Schep neemt afscheid

Op 8 januari neemt ds. Schep afscheid van de Capelse wijkgemeente De Oosterkerk. Ds. Schep was eerder predikant in de Moordrechtse protestantse De Stroom in de Dorpskerk.

Ds. Schep ronde tussentijd een studie ‘interim predikant’ af en nam kort geleden een beroep vanuit de Rotterdamse Fonteinkerk aan. Daar wordt hij voor 50% wijkpredikant en voor de andere helft van de tijd gaat hij zich in zetten voor het landelijk dienstverband van de protestantse kerk.

Over de roep vanuit Rotterdam schrijft hij: "Dat de Fonteinkerk gemeente daarin een beroep op mij doet, vind ik een eer en beschouw ik als Gods leiding. In de afgelopen jaren heb ik me bekwaamd in het begeleiden van veranderingen, en ik geloof van harte in de kracht van de gemeente in haar zoektocht naar aansluiting bij de huidige cultuur en maatschappij. In het beroep door de Fonteinkerk komen beiden samen.”