Ds. Ranfar Kouwijzer nieuwe predikant-directeur Pauluskerk

Ds. Ranfar Kouwijzer wordt de nieuwe predikant-directeur van de Pauluskerk in Rotterdam. Hij volgt ds. Dick Couvée op, die na twaalf jaar aan de Pauluskerk verbonden te zijn geweest op 13 november afscheid neemt en met emeritaat gaat.

Kouwijzer (1973) is sinds 2003 predikant in de Protestantse Kerk in Nederland en was van 2013 tot 2020 directeur van Stem in de Stad, een huis van ontmoeting in Haarlem. Daarnaast bekleedt hij verschillende functies op het gebied van toezicht en advies, onder meer op het gebied van zorg, hulp en zingeving. Hij treedt in dienst bij de Centrale Diaconie van de Hervormde Gemeente Rotterdam en wordt als predikant met een bijzondere opdracht verbonden aan de Hervormde Gemeente Rotterdam Centrum.

De Pauluskerk komt sinds jaar en dag op voor de meest kwetsbare mensen in Rotterdam en de rest van Nederland. De kerk verwierf in de jaren 80 landelijke bekendheid onder dominee Hans Visser met de zorg voor verslaafden en Perron Nul en daarna, onder dominee Couvée, met onder meer de campagne voor bed, bad en brood voor mensen zonder geldige verblijfspapieren. De Pauluskerk is er voor alle mensen in Rotterdam en omstreken die het op eigen kracht niet redden: sociaal, emotioneel, economisch of spiritueel.

Bron: https://www.pauluskerkrotterdam.nl