Ds. Sparreboom beoogt predikant Nieuwe kerk

Donderdag 7 november heeft de kerkenraad van de Hervormde kerk in Nieuwerkerk a/d IJssel van de wijken 1 en 2 het besluit genomen om een beroep uit te brengen op ds. J.W. Sparreboom uit Sliedrecht.

Zondagochtend 1 december zal dominee Sparreboom voorgaan in de dienst van de Nieuwe kerk. Aansluitend is er dan een kennismakingsmoment voor de gemeente. De bezwaren procedure loopt tot uiterlijk 15 november en bij het verwachte geen bezwaar zal het beroep officieel ingaan op 16 november.

Het beroep op ds. Sparreboom is het derde beroep dat deze gemeente uitbrengt om te voorzien in de vacature Marchand die 1 november 2018 met emeritaat ging en kort daarop naar Groningen vertrok. In april 2019 bedankte ds. Verhoef uit Nijkerk voor het beroep op hem uitgebracht en ds. Van Dam bedankte in september dit jaar voor het op hem uitgebrachte beroep.

Ds. Sparreboom is sinds mei 2015 Hervormd predikant in Sliedrecht en diende daarvoor in Krimpen a/d IJssel, Nieuwveen en Ameide.