Ds. Sparreboom nieuwe predikant Nieuwe kerk

Ds. Sparreboom heeft het beroep dat de Hervormde gemeente in Nieuwerkerk a/d IJssel op hem heeft uitgebracht aangenomen zo melde de website van de wijkgemeente 2.  “Heel blij en met grote dank aan onze God delen we mee dat ds. Sparreboom onze nieuwe predikant wordt. We heten de dominee met zijn gezin van harte welkom en we hopen dat ze zich snel bij ons thuis zullen voelen.”

Het beroep op ds. J.W. Sparreboom uit Sliedrecht werd op 7 november jl. uitgebracht en was het derde beroep dat deze gemeente uitbracht om te voorzien in de vacature Marchand die 1 november 2018 met emeritaat ging en kort daarop naar Groningen vertrok. In april 2019 bedankte ds. Verhoef uit Nijkerk voor het beroep op hem uitgebracht en ds. Van Dam bedankte in september dit jaar voor het op hem uitgebrachte beroep.

Ds. Sparreboom was sinds mei 2015 Hervormd predikant in Sliedrecht en diende daarvoor in Krimpen a/d IJssel, Nieuwveen en Ameide.