Ds. Van den Akker 50 predikant

Op 5 juli a.s. is ds. Van den Akker 50 jaar predikant. Op 5 juli 1970 werd hij bevestigd als predikant van de Hervormde kerk in Stellendam. Daarna volgden de gemeente in Rijssen, Hardinxveld-Giessendam, Wageningen, Veen en ten slotte stond hij tot zijn emeritaat, 121/2 jaar, in de Oude kerk in Nieuwerkerk a/d IJssel.

Naast zijn werkzaamheden als gemeentepredikant was ds. Van den Akker ook jarenlang voorzitter van het hoofdbestuur van de Bond van Hervormde Zondagsscholen en adviseur van de Bond van Hervormde Vrouwenverenigingen.

Momenteel is hij als voorzitter betrokken bij de Nieuwerkerkse Zondagsschool "Johannes" en gaat hij nog regelmatig voor in de erediensten in Nieuwerkerk en daarbuiten en verleent hij bijstand in het pastoraat. In de morgendienst van 12 juli a.s. vanuit de Oude Kerk zal het ambtsjubileum worden herdacht.