Ds. Van den Ham achterwacht in Zevenhuizen

Zondagochtend 25 oktober zal ook ds. E. (Evert) van den Ham uit Zoetermeer worden voorgesteld aan de Hervormde gemeente in Zevenhuizen. Ds. Van den Ham is als predikant verbonden aan de Oosterkerk in de Zoetermeerse wijk Oosterheem.  Hij zal als achterwacht optreden, in de periode dat ds. van Vreeswijk alleen in de gemeente werkzaam is nu ds. Smit is gestopt (www.geloofinnieuwerkerk.nu/nieuws/ds-j-smit-de-vreugde-der-wet). Tevens zal hij zo mogelijk ook een deel van het ouderenpastoraat op zich nemen ds-j-smit-de-vreugde-der-wet Ds. v.d. Ham is geen onbekende in deze gemeente omdat hij al vaker is voorgegaan in Zevenhuizen.

Daarnaast is hij bekend door zijn werk in Kenia. De predikant en zijn vrouw vertrokken in 1992 naar dit Afrikaanse land. Zijn eerste taak in 1992 was het opzetten van theologisch onderwijs, lekentraining en later een totale theologische training in Kenia. Hij had als werkgebied het westen van Kenia en woonde in Eldoret. Ook raakte hij vanwege onlusten en droogte in Kenia al snel betrokken bij een noodhulpprogramma van de Keniaanse Raad van Kerken. Na terugkeer in Nederland werd hij medeoprichter en voorzitter van de Stichting Christelijke Hulp in Kenia (SCHiK) en van de Stichting Kenia naar School, beide opgericht in 2007. Via deze stichtingen is hij nog altijd bij een aantal projecten in Kenia betrokken als supervisor, meedenker, initiator en stimulator.

“We zijn heel dankbaar, dat ds. van den Ham dit werk op zich wil nemen én wensen hem daarbij Gods zegen toe.”

(foto: www.streekbladzoetermeer.nl)