Eerste Capelse voedselkasten in gebruik genomen

In november is er vanuit het Diaconaal Platform Capelle (DPC) samen met de gemeente Capelle een actie gestart om voedselkasten door heel Capelle te plaatsen. Naast een zestal Capelse kerken doen ook de Huizen van de wijk mee met deze actie. Inmiddels zijn de eerste kasten geleverd en geplaatst en sinds kort hangt er één bij de Oosterkerk en de Schenkelkerk. Op termijn komen ze nog te hangen bij de Ontmoetingskerk, St. Paulus Bekering, de Moriakerk en de Dorpskerk. De kasten zijn gemaakt door leerlingen van het Eye college.

Doordat het leven alsmaar duurder wordt, hebben veel mensen moeite om rond te komen. De voedselkasten worden gevuld met van alles en nog wat, zoals: blikken soep, koeken, potjes groente, macaroni en andere (houdbare) levensmiddelen en eventueel verzorgingsproducten. De voedselkasten zijn er voor iedereen. Wie iets nodig heeft kan er iets uit pakken, wie iets over heeft, kan dat erin achterlaten. “Wat we willen bereiken is dat niet alleen de mensen die al hulp ontvangen b.v. vanuit de voedselbank, maar ook mensen die daar niet voor in aanmerking komen, maar het wel (financieel) moeilijk hebben, op deze manier een beetje geholpen kunnen worden.”

Bron: www.protestantsegemeentecapelle.nl