Evelien van der Werff vraagt fietsend aandacht voor Inloophuizen

Afgelopen maandag, 7 Juni jl, gingen de deuren open bij Inloophuis Camino aan de Schoolstraat in Nieuwerkerk om Evelien van der Werff welkom te heten. Evelien nam het initiatief om langs 74 Inloophuizen in Nederland te fietsen, 2000 kilometer in ruim 6 weken.

Dit om de inloophuizen en hun bezoekers, mensen die leven met kanker, te ondersteunen. Zij heeft zelf eerder tot tweemaal toe borstkanker overleefd, en ervaren hoe belangrijk de inloop huizen zijn in het genezingsproces. Inloophuizen proberen primaire en secundaire zorg bij elkaar te brengen. Door activiteiten, lotgenoten contact, een luisterend oor en persoonlijke begeleiding zorgen inloophuizen dat de patiënt weer mens kan zijn.

Burgemeester Han Weber en wethouder Daan de Haas, waren ook aanwezig, zij hebben Evelien en de Vrijwilligers van Camino een hart onder de riem gestoken voor dit mooie initiatief. Camino ontving uit handen van Evelien haar boek met daarin haar ervaringen. Op haar beurt ontving Evelien een zilveren Camino hanger, om haar te steunen in het vervolg van haar fietstocht. De Burgemeester gaf een symbolisch startsein, waarna zij samen met een aantal Camino vrijwilligers naar het volgende Inloophuis fietste.

Voor meer informatie op www.centrumcamino.nl