Extraatje voor stichting Zuidplas Helpt.

Het aantal mensen dat in financiële problemen komt door de coronacrisis loopt op. Ook in de gemeente Zuidplas is dat merkbaar. In samenwerking met Stichting Zuidplas Helpt wil de Hervormde gemeente in Nieuwerkerk a/d IJssel iets betekenen voor mensen die daardoor moeite hebben om “brood op de plank” te krijgen.

De kerk heeft deze week, met het uit de kerkelijke gemeente ontvangen bedrag, hierdoor voor 12 adressen een bijdrage kunnen leveren aan een voedselpakket en ook de komende tijd willen zij als gemeente de actie blijven ondersteunen.

De Stichting Zuidplas Helpt is noodfonds voor inwoners van de Gemeente Zuidplas en in 1998 opgericht als Stichting Nieuwerkerkers Helpen. SZH is een ANBI. SZH beheert daarnaast een Voedselbank uitdeelpunt voor inwoners van de Gemeente Zuidplas.