Fietsen voor De Hoop

Yes! wij hebben ons team Huis van Hoop Zuidplas ingeschreven! Vind je het leuk om ons of iemand van ons team persoonlijk te sponsoren? Ga dan naar de site www.cycleforhope.nl en zoek team HvH Zuidplas (Huis van Hoop Zuidplas) even op aldus Stef Rijkaart teamleider bij De Hoop.

“Komend najaar zullen wij van start gaan met onze nieuwe Beschutte woonvorm in de wijk Esse in Nieuwerkerk aan den IJssel. Huis van Hoop is een kleinschalige woonvorm waarin het zelfstandig wonen én steun hebben aan elkaar centraal staan. Zij ontvangen woonbegeleiding van zorgmedewerkers die hiervoor zijn opgeleid. Naast een eigen plek voor iedereen is er een centrale woonkamer, en is het de bedoeling dat er ook gezamenlijke activiteiten worden ondernomen. Er komen twee inwonende echtparen, die zich verbinden aan de woonvorm als goede buur. Zij huren van De Hoop ggz een dienstwoning, en delen een stuk van hun vrije tijd met de buren van de woonvorm.

Met uw gift kunnen we net die extra dingen doen die onze bewoners helpen om te groeien naar een zelfredzaam en zelfstandig leven vanuit een veilige plek die zij voor een periode hun thuis mogen noemen. Naast uw gift hopen wij van harte op uw draagvlak als dorpsgenoot, dat kerken een warm welkom willen bieden voor onze bewoners, en dat er een aantal vrijwilligers zijn die het leuk vinden om hun handen af en toe uit de mouwen te steken.”

Wanneer u meer zou willen weten, stuur gerust een mail aan zuidplas@dehoop.org