Geloofsgesprek op NPO2 met bisschop Van den Hende

Vanmorgen december is bisschop Van den Hende te gast op Tv bij Leo Fijen in het Geloofsgesprek. De bisschop van het bisdom Rotterdam waar ook de Zuidplas parochies behoren, spreekt over de teleurstelling, pijn en verdriet waar veel mensen dit jaar mee te maken kregen. Hij gaat met Leo Fijen in gesprek over wat we vieren met Kerstmis. “We vieren dat God is mens geworden in ons midden: in de persoon van Jezus is de goedheid en mensenliefde van God op aarde verschenen”, aldus de bisschop (Titus 3, 4).

“Je moet pijn en verdriet serieus nemen. Die hoef je niet weg te duwen. Maar je mag weten dat de Heer bij je is”, zegt de bisschop. “De Heer, die gekruisigd en verrezen is, neemt ons serieus in onze moeilijkheden. Hij staat naast ons en wijst ons een weg om ons hart open te houden. In onze ellende kijkt hij ons recht in het hart.”

Het is belangrijk dat we het kerstfeest vieren, benadrukt de bisschop. Thuis, via tv of de livestream van de parochie.Tot slot spreekt de bisschop een wens uit voor komend jaar. “Ik wil de mensen toewensen dat ze het geloof bewaren. Het is een ‘jaar des Heren’. Zijn licht zal niet doven. En daarom mogen we met goede moed, ook als we bedrukt zijn, het jaar ingaan als mensen die elkaar vasthouden in zijn Naam.” Bekijk het Geloofsgesprek op zondag 27 december 9.45 uur op NPO2.

Bron: bisdomrotterdam.nl