Gertjan Robbenmond inspireert de jeugd

Deze zomer gaan vijf jongeren en de dominee van de Protestantse kerk in Oud-Beijerland Gertjan Robbenmond, oud-predikant van de Protestantse gemeente in Nieuwerkerk, vanuit De Protestantse gemeente De Open Hof met World Servants op reis.

Zij zullen in Bolivia gaan bouwen aan een klinieken en scholen. Robbenmond zelf gaat naar Myanmar en zal daar bouwen aan woningen voor verplegend personeel in een lepraziekenhuis. Zij bouwen samen met zo’n 850 jongeren uit heel Nederland aan verandering, om de wereld een beetje mooier te maken. Om de reis mogelijk te maken heeft de groep allerlei acties gevoerd, zoals een stamppotbuffet, taartverkoop, een huis-aan-huiscollecte. En natuurlijk hebben zij ook zelf een flinke bijdrage geleverd.

World Servants werkt al een paar jaren samen met de Christelijke Lepra Mission in Myanmar. En ook dit jaar is dit het geval. Er wordt verder gebouwd aan de verbetering van het Lepra ziekenhuis in Mawlamyine. Het ziekenhuis wil graag goede zorg bieden, niet alleen aan leprapatiënten maar ook aan de stad waarin het ziekenhuis ligt.

Ds. Gertjan Robbemond vertrekt op 6 augustus met zijn groep en gaat werken aan een nieuwe etage voor de verpleging. Goede woningen zijn van belang om goed en voldoende personeel aan te trekken.