Gezamenlijke kerken leggen krans

In de loop van de ochtend van 4 mei is er, bij de gedenknaald aan de Kerklaan in Nieuwerkerk a/d IJssel, een krans gelegd namens de gezamenlijke kerken. Ter nagedachtenis aan en uit diep respect voor alle slachtoffers van oorlogsgeweld.

In normale tijden wordt deze krans om toerbeurt door één van de christelijke gemeenten gelegd tijdens de officiële Dodenherdenking. Hoewel er ook dit jaar geen officiële Herdenking is, wilden de kerken hier toch bij stil staan en hun respect tonen. De krans is daarom gelegd door twee vertegenwoordigers uit de gezamenlijke kerken, namelijk. door ds. Henco Lopers, voorganger in De Lichtkring in Nieuwerkerk, en Catie van Westing, de coördinator van het InterKerkelijk Overleg orgaan.