Henry en Betty roeping vervuld in Frankrijk.

Het Nieuwerkerkse echtpaar Henry en Betty Mulder met hun 3 kinderen emigreren binnenkort naar Frankrijk om de Franse kerk te kunnen dienen. Jaren dachten zij na over hun roeping en de mogelijkheden om in Gods Koninkrijk te mogen dienen. Die gedachte kreeg de afgelopen maanden vaste vorm na een bezoek aan de kerk van Saint Girons.

“Afgelopen Kerstvakantie zijn we in de Ariège geweest, een departement van Frankrijk in de Pyreneeën. Daar hebben we verschillende kerken bezocht en op een bijzondere manier bij de kerk van Saint Girons gekomen. In een gesprek met de voorganger gaf hij aan dat de Franse kerk mensen zoals wij nodig heeft. Daar heeft God inderdaad voor gezorgd, deze kerk zijn we niet vergeten.”

Hun weg werd geleid naar La Grand Combe. Daar is een gemeente van de Unepref waar het verlangen heerst om meer missionair actief te zijn voor de buurtbewoners. In dit stadje wonen ruim 5000 mensen, waarvan een relatief groot deel vluchtelingen uit het Midden-Oosten.  Deze gemeente wil graag een missionaire kinderclub houden, maar het ontbreekt nu aan menskracht en financiële steun. De kerk heeft een ruimte waar de club gehouden kan gaan worden, maar deze moet nog wel grondig worden opgeknapt.

Voor hun eigen levensonderhoud kochten ze een camping vlakbij het stadje La Grand Combe. Vanaf het seizoen 2020 bent u van harte welkom op camping ‘Le Font du Merle’ in het dorpje Branoux-Les Taillades (https://www.camping-fontdemerle.com)  wat ligt in de mooie streek de Cevennen, bekend door de prachtige natuur met bv de Gorges du Tarn, diverse grotten, de geschiedenis van de Hugenoten, en steden als Anduze, Alès, Nimes etc. Het is bovendien een streek waarin meerdere gemeentes zijn van het kerkverband Unepref. Van deze camping willen ze de tweede rookvrije camping van Frankrijk maken.  Naast het werk op de niet te grote camping willen we meeleven met en ons inzetten voor de plaatselijke kerk en, na taalstudie, wellicht ook voor kinder- en tienerwerk in de omgeving.