Herdenk de omgekomen vluchteling

Aan het eind van het kerkelijk jaar staan traditiegetrouw kerken op vele plaatsen stil bij de overledenen. Kerk in Actie heeft daar de omgekomen vluchtelingen aan de Europese grenzen aan verbonden en vraagt deze te gedenken wanneer de overledenen worden herdacht in onze kerken.

Verhalen over overleden migranten nemen een belangrijke plaats in. Aan de grenzen van Europa spelen zich dagelijks drama’ s af. Mensen die op zoek zijn naar een beter en veiliger leven, verdrinken in zee of komen op andere manieren onderweg om. In 2018 kwamen wereldwijd 4.737 mensen om en in 2019 tot 19 augustus al 1.675. Om hen te gedenken, vindt u op de website van Kerk in Actie suggesties voor een viering.

Bij Kerk in Actie weten ze zich geïnspireerd door Jezus Christus die wat er was, vijf broden en twee vissen, zegende en deelde met wie niets hadden. “We voelen ons geroepen om te delen wat ons gegeven is: tijd en talent, aandacht en zorg, geloof, geld en goed. “