Inzamelingsactie voor de voedselbank

Zoals gewoonlijk in november houdt de diaconie van de Protestantse Ringvaarkerk in Nieuwerkerk a/d IJssel ter gelegenheid van Dankdag voor gewas en arbeid een voedselbankactie. De opbrengst zal verdeeld worden over het centrale depot in Rotterdam en het lokale uitdeelpunt aan de ’s-Gravenweg in Nieuwerkerk aan den IJssel. Het uitdeelpunt voor de gemeente Zuidplas wordt verzorgd door ‘Stichting Zuidplas Helpt’. Wekelijks worden voedselpakketten voor 7000 mensen klaargemaakt!. Elk jaar is er voedsel waar extra behoefte aan is. Dit jaar is dat rijst en macaroni.

Woensdag 6 november 2019 is het Dankdag voor gewas en arbeid. Het weekend daarvoor kunt u uw artikelen naar de Ringvaartkerk brengen. De diakenen nemen uw bijdrage graag in ontvangst op vrijdag 1 en zaterdag 2 november van 10.00 tot 12.00 uur. De koffie staat klaar!

Bent u niet in de gelegenheid om op vrijdag of zaterdag naar de kerk te komen, dan kunt u de artikelen ook op zondag meenemen en voor de kerkdienst afgeven. Maar ook een financiële bijdrage is van harte welkom. Dit geld wordt gebruikt voor transport, opslag en koeling.

Meer informatie is te verkrijgen via Marja Baalbergen, [email protected]