Inzamelingsactie voor de voedselbank

De diaconie van de Ringvaarkerk in Nieuwerkerk a/d IJssel houdt ook dit jaar weer een voedselbankactie De opbrengst zal verdeeld worden over het centrale depot in Rotterdam en het lokale uitdeelpunt aan de ’s Gravenweg in Nieuwerkerk aan den IJssel. Het uitdeelpunt voor de gemeente Zuidplas wordt verzorgd door “ Stichting Zuidplas Helpt”. Wekelijks worden voedselpakketten voor 7000 mensen klaargemaakt! Uw bijdrage is dus zeer welkom.

Dankdag voor gewas en arbeid
Woensdag 3 november is het dankdag voor gewas en arbeid. Het weekend daarna kunt u uw artikelen naar de Ringvaartkerk brengen. De diakenen nemen uw bijdrage graag in ontvangst op vrijdag 5 en zaterdag 6  november van 10.00 uur tot 13.00 uur. Bent u niet in de gelegenheid om op vrijdag of zaterdag naar de kerk te komen, dan kunt u de artikelen ook op zondag meenemen. Maar ook een financiële bijdrage is van harte welkom. Dit geld wordt gebruikt voor transport, opslag en koeling van de ontvangen etenswaren.

Waar is behoefte aan?
Aan aardappelen, uien, rijst, pasta, lang houdbare melkproducten en potten met groenten en soep met een lange houdbaarheidsdatu. Een eventuele financiële bijdrage kunt overmaken naar het rekeningnummer van de diaconie van de Ringvaartkerk: NL38RABO0345263499 t.b.v. voedselbankactie.