Jaarlijkse zegelspaaractie bij de Plus gestart

Supermarktketen Plus houd dit jaar zijn zegelactie van december 2023 t/m februari 2024. Ook de Plus supermarkt in de Nieuwerkerkse wijk Dorrestein deelt weer zegels uit voor de inmiddels bekende boodschappenpakketten.

Klanten met de zegeltjes of via de PLUS-app punten sparen. Als de spaarkaart vol is kunnen de mensen deze inleveren en dan ontvangen zij een doos met boodschappen met een verkoopwaarde van circa € 50,-. Voorheen verzamelde de Ringvaartkerk de zegels en de dozen. Na afloop werden de (meeste) gespaarde dozen overgedragen aan de lokale Voedselbank. Als achtervang blijft De Ringvaartkerk dit ook gewoon doen maar in principe kunnen alle kerken dit voorbeeld volgen.

Maar het kan ook rechtstreeks. Met de Voedselbank is daarom afgesproken dat evenals vorig jaar een inzamelbox bij de PLUS wordt geplaatst waarin klanten rechtstreeks zegels kunnen doneren voor de Voedselbank. Het is verder aan de Voedselbank hoe zij daarmee omgaan. Digitale punten kunnen ook worden overgedragen aan iemand met de PLUS-app.