Jongeren steken handen uit de mouwen

De organisatie World Servants biedt jongeren een ervaring die niet zonder gevolgen blijft. Met hun werkvakanties wil men  onder andere bereiken dat een gemeenschap uit een ontwikkelingsland een stap verder komt. Met een concreet bouwproject zoals een school of kliniek helpt men de mensen zich verder te ontwikkelen. World Servants gelooft dat Jezus ons heeft geleerd om te dienen. Omdat het geloof in Hem het fundament is van hun werk, willen ze zoveel mogelijk mensen laten ervaren dat iedereen kan dienen, ieder met zijn of haar eigen mogelijkheden. Jaarlijks gaan er 800 à 900 mensen uit heel Nederland met ons op een werkvakantie naar een ontwikkelingsland of in Nederland. Daar bouwen ze aan bijvoorbeeld een school of kliniek. Onze projecten duren twee tot drie weken.

Om deze reden geeft een grote groep enthousiaste jongeren uit De Nieuwekerk aan de Beijerinkstraat in Nieuwerkerk a/d IJssel hieraan gehoor. De reis staat gepland voor de zomer van 2024. Judith: “Wij mogen gaan bouwen aan verandering in Zambia en Ghana. Maar dit avontuur start nu al, tot aan de zomer gaan we actie voeren om een mooi bedrag op te halen.

Wij zijn een grote enthousiaste groep jongeren uit de gemeente in Nieuwerkerk aan den IJssel. Wat maakt ons nu bijzonder? Wij gaan met de groep in de zomer van 2024 naar Afrika. Wij mogen gaan bouwen in Ghana en Zambia om de gemeenschap daar een stap verder te helpen.

We willen daar een dienst verrichten aan de mensen die daar wonen, dat doen we uit liefde voor God en het verlangen om Gods werk te doen. Die dienst gaan we verrichten door de mensen in Ghana, uit het dorp Sakpe, en in Zambia, uit het dorp Kamuchanga, te helpen. We gaan samen met de inwoners van Sakpe drie nieuwe lokalen bouwen bij de basisschool die al ruim 40 jaar bestaat. Op dit moment staan er twee gebouwen met elk drie lokalen. Één van de twee gebouwen verkeert echter in zeer slechte staat. Het dak ligt er deels af en muren zijn half ingestort. Dit is geen veilige omgeving voor de leerlingen en leraren. En dat willen we veranderen. Komen schooljaar zijn er ruim 260 leerlingen ingeschreven aan de basisschool in Sakpe, zij krijgen les van acht leraren. Dit project doen we samen met partner AG Care. AG Care bouwt niet alleen aan de infrastructuur in dit gebied, maar heeft een breder programma om de kansen van kinderen, en met name meisjes, te vergroten. De kinderen lopen het risico om slachtoffer te worden van mensenhandel of kindhuwelijken. Goed onderwijs in het dorp biedt betere toekomstperspectieven.

Het andere project is in Zambia, het dorp Kamuchanga, daar gaan we samen met een enthousiaste groep uit de regio ook klaslokalen bouwen voor ruim 300 leerlingen. Momenteel krijgen de kinderen daar nu nog les in een tent en zij willen heel graag les krijgen in een echt klaslokaal , daar gaan we snel verandering in brengen!

Dit willen we allemaal voor elkaar krijgen door sponsoracties te voeren om zo een mooi bedrag bij elkaar te verzamelen om dit werkelijk te maken. We zijn afgelopen week bij elkaar gekomen om met hulp van World servants verschillende sponsoracties te bedenken en te organiseren. We hebben veel mooie acties die we komende maanden gaan uitvoeren. We hebben onze handen het aankomende jaar dus aardig vol aan al die acties. We hopen op u steun! En uiteraard hopen u een keer te mogen zien en spreken bij één van onze sponsoracties. We vertellen u graag meer over de projecten.”

Bent u benieuwd naar onze groep, de reis en naar onze sponsoracties?
Houdt dan onze dan onze facebook- of instagrampagina @worldservants_nieuwerkerk in de gaten. Of bezoek onze actiepagina op www.worldservants.nl/nieuwerkerk