Jubileum editie Zomerweek in Rotterdam Nesselande

De Zomerweek, een begrip in de regio, betekend 3 dagen kinderfeest op het strand van Nesselande, waar men maar liefst 160 kinderen per dag tussen de 4 en 12 jaar ontvangt.

De zomer komt eraan en dat betekent ook weer ‘de Zomerweek’!
Voor de 10e keer dit jaar organiseren de Gereformeerde kerk Vrijgemaakt  De Lichtkring uit Nieuwerkerk a/d IJssel en de Kerk in Nesselande (KiN) ‘de Zomerweek’ in Nesselande vanuit de stichting Nesse United. De organisatie hoopt  tijdens het podiumprogramma Bijbelverhalen met de kinderen te kunnen delen. Daarnaast houdt men op woensdag strandspelen, zijn er op donderdag creatieve workshops en kunnen kinderen op vrijdag deelnemen aan een speurtocht, suppen en surfen.

Timmerdorp Nesselande
Kinderen die liever hun eigen bouwwerk gaan timmeren en tussen de 10 en 14 jaar zijn, zijn welkom bij het Timmerdorp Nesselande. Deze dagen vinden normaliter plaats in de tweede helft van augustus. Kijk voor info op de website www.nesseunited.nl

De stichting Nesse United
Nesse United is een stichting die werkt in Nesselande namens de kerken met alle positief betrokkenen wil men werken aan de sociale samenhang in de wijk. “We richtten ons in eerste instantie op de kinderen en de jeugd. En vandaaruit breder naar alle inwoners van Nesselande. We doen dat vanuit onze christelijke waarden om `vrede te zoeken voor de stad` want in haar vrede is onze vrede.”

Met behulp van vrijwilligers organiseert men activiteiten door het hele jaar heen. Zo willen zij een bijdrage leveren aan de sociale samenhang, educatie en recreatie in de wijk. “Een plek om praktisch te laten zien waar we voor staan. We doen dat zoveel mogelijk in samenwerking met andere organisaties die op dit gebied bezig zijn in de wijk. We zijn blij dat we dat de Zomerweek inmiddels zo’n grote groep kinderen bereikt.”