Karim Landoulsi ‘Je gaat lijken op wie je liked’

Gisterenavond, 20 december jl., sprak Karim Landoulsi op de tweede avond van het vierde seizoen van TOV4ALL in een vol Kruispunt in Nieuwerkerk a/d IJssel over het volgen van Christus. De tweede avond van een vierluik over christen zijn in de praktijk. De eerste avond sprak hij over ontmoeten (https://www.geloofinnieuwerkerk.nu/nieuws/karim-landoulsi-je-hebt-invloed-of-je-wordt-beinvloed).

Wij volgen alles op Facebook, Twitter, Netflix en Instagram luidde hij zijn betoog in. Voor je het weet ben je er druk mee en worden we erdoor beïnvloed. Je gaat lijken op wie je liked. Hebben we nog wel tijd om Jezus de volgen zo vroeg hij zich hardop af. Hoe kan je Hem volgen als je Hem niet kent? Christen zijn betekend niet anders dan volger van Jezus zijn maar dat moeten we dan ook wel doen.

Jezus die nooit een boek schreef, wapens oppakte een school gesticht of lied dichtte heeft meer volgers dan al de groten der aarde bij elkaar en leeft! Die Jezus moeten we volgen met al Zijn principes. Zijn liefde ontvangen en verspreiden. De keuze is aan u.