Kerstpakketten Hervormde kerk vergeven

GeloofInNieuwerkerk deed afgelopen week, namens de Hervormde gemeente aan de Beijerinkstraat in Nieuwerkerk a/d IJssel, een oproep om namen in te dienen van degene die mogelijk nog in aanmerking zou komen voor een kerstpakket. Vanmorgen liet de organisatie GeloofInNieuwerkerk weten: “Afgelopen weekend zijn er zo veel namen door gegeven voor een kerstpakketje dat alle pakketten nu op zijn.”

Hoewel de inhoud van kerst dit jaar niet anders is dan anders, is de vorm van kerst wel heel anders. Geen grootschalige samenkomsten in de kerk, veel minder ontmoetingen met familie of andere bekenden. De verwachting is dan ook dat er dit jaar veel eenzaamheid wordt ervaren rond kerst.

Vanuit de Hervormde gemeente is mede om die reden het initiatief genomen om kerstpakketten uit te delen en deze te verspreiden. Om enerzijds hen een hart onder de riem te steken en anderzijds om hen te bedanken.