Laatste luidingen van de klokken van hoop en troost

In de afgelopen weken hebben, van 19:00 tot 19:15, op de woensdagavonden, van Groningen tot Middelburg en van de Waddeneilanden tot in het puntje van Limburg de kerkklokken geluid - ook in Nieuwerkerk hebben alle klokken geluid, als teken van hoop en troost. De organisatie is erg dankbaar dat men met elkaar zo'n verbondenheid gestalte konden geven.

Er is nu een nieuwe fase ingetreden, want er zijn, met de opening van de basisscholen in mei, voorzichtige stappen gezet om de maatregelen tegen de verspreiding van het corona-virus langzaamaan af te schalen. Met de klokken van hoop hebben de initiatiefnemers niet anders gewild dan dat mensen de hoop op zulke momenten niet zouden verliezen. Er is daarom besloten dat het goed is om 'klokken van hoop' voor nu te beëindigen.

Het beëindigen van 'klokken van hoop' betekent dat woensdag 29 april a.s. de laatste ''woensdagavond-luiding'' zal zijn. De slot-luiding van de 'klokken van hoop en troost' is op 5 mei, Bevrijdingsdag en zal plaatsvinden om 12:00 – 12:15 uur. Voor de laatste keer luiden dan door het hele land, de kerkklokken als teken van hoop en troost voor ons land. Daarmee wordt tevens de dag waarop het 75 jaar geleden is dat Nederland bevrijd is gemarkeerd en laten we horen dat we hopen en erop vertrouwen dat met elkaar Corona kunnen overwinnen!