Laurentiusdag Rotterdam

Laurentius is de patroon van de armen. Hij gaf destijds in Rome de schatten van de kerk aan de armen. Vandaar de ‘Laurentiusdag’ voor de minder bedeelden van Rotterdam. Zij staan een avond in de zon, Rotterdamse kerken laten zien wat zij en andere organisaties doen om dat te bestrijden.

Parallel wordt er een Symposium voorbereid in de Burgerzaal in het Stadhuis van Rotterdam over de effecten van armoede voor gezondheid en welbevinden. De Laurentiusdag vindt eens in de twee jaar plaats, ergens in oktober. Dit jaar is de  Laurentiusdag op zaterdag 5 oktober 2019 in de Laurenskerk in Rotterdam. Op deze dag organiseert men een groot diner voor mensen die maandelijks minder te besteden hebben. Vrijwilligers zorgen voor een gastvrije ontvangst en bedienen aan tafel.