Leen Koster start uitvaartonderneming IJssel en Lekstreek Uitvaarten

Nieuwerkerker Leen Koster, gospelzanger en voorganger van de Volle Evangelie “Het Kruispunt” in Nieuwerkerk a/d IJssel is kortgeleden een eigen christelijke uitvaartonderneming gestart.

Dit kwam niet van de een op andere dag tot stand, maar speelde al veel langer in de gedachte van Koster.  Koster: "Als voorganger heb ik de laatste twintig jaar al heel wat uitvaarten broeders en zusters mogen leiden.  Ik vind het zeer belangrijk om dicht naast de mensen te staan en hen daar waar nodig bij te staan. Dat doe ik nog steeds, met heel veel liefde. Als er iemand overleed, dan ging ik er altijd gelijk heen om een arm om de nabestaande(n) heen te slaan, te steunen, de wensen van de uitvaartdienst te bespreken, enzovoorts, enzovoorts.  Dan kwam op een bepaald moment de uitvaartondernemer om zijn/haar deel met de nabestaanden te bespreken. Ik dacht dan vaak: Wat zou het toch mooi zijn als ik dat deel ook zou kunnen oppakken. Dan kan ik er helemaal 100 % voor de mensen zijn.”

Achter de schermen is Koster hier al een tijd mee bezig geweest. Via een ‘oude’ vriend kwam dit idee ineens weer op zijn pad. Hij werkt al vele jaren in de uitvaartbranche en met hem heeft Koster gesprekken gevoerd, rondleidingen gehad en scholing ontvangen.  Koster: “Als voorganger is het werk als uitvaartverzorger een verlengstuk van wat ik eigenlijk al twintig jaar doe, namelijk het leiden van uitvaartdiensten. Ik heb Gods zegen hierin ervaren.”

Koster heeft de beschikking over een team van gediplomeerde en professionele uitvaartmensen en kan daarmee een totaalpakket voor uitvaarten bieden. Koster: “Samen zullen wij de overledene en de nabestaanden met liefde omringen in deze moeilijke tijd van rouw, verdriet en gemis. We willen een luisterend oor zijn en zullen alles begeleiden en waar nodig adviseren. Wij bieden voor elk budget christelijke uitvaarten aan. Iedereen moet begraven kunnen worden. Wij kunnen door heel Nederland uw uitvaart verzorgen en zijn 24 uur per dag beschikbaar”.

Waar u ook verzekerd bent, dat maakt niet uit. U bent altijd vrij om zelf de uitvaartonderneming te kiezen die u wenst.  U kunt altijd vrijblijvend een afspraak met Koster maken.  IJssel en Lekstreek Uitvaarten Telefoon: 0180-757274 (dag en nacht bereikbaar) Email: uitvaart@leenkoster.nl.