Mannenkoor Scheveningen in Nieuwerkerk a/d IJssel

Op zondag10 november a.s. vindt er in de Ringvaartkerk aan de Ringvaartlaan 16 in Nieuwerkerk aan den IJssel een Open Deur Dienst plaatst. Het Christelijk Mannenkoor “Scheveningen” zal in deze dienst optreden. Dominee Wim van der Kooij zal in deze bijeenkomst voorgaan. De dienst begint om 17.00 uur, maar vanaf 16.50 uur maken we de stemmen los!

Het in 1952 opgerichte mannenkoor telt 55 leden. Sinds 2017 is Michael Spaans als dirigent aan het koor verbonden. Met deze jonge enthousiaste dirigent wordt nu een eigentijds repertoire uitgevoerd. Het  koor heeft al vele concerten gegeven, onder andere een aantal jubileumconcerten en vele Kerst- en Voorjaarsconcerten in Scheveningen en uitvoeringen in concertzalen in den lande; te noemen vallen De Doelen te Rotterdam, het World Forum Convention Center (Congresgebouw) te ’s-Gravenhage en in het Concertgebouw te Amsterdam.

Het orgel zal worden bespeeld door Jan van Westenbrugge.