Maria Driessen loopt Muskathlon in Zuid-Korea

De Nieuwerkerkse Maria Driessen loopt van 5 tot en met 12 oktober de Muskathlon in Zuid-Korea voor Open Doors. Noord-Korea is het land waar christenen het zwaarst worden vervolgd voor hun geloof.

Zij gaat 21 km hardlopen in de frontlinie tussen Noord en Zuid-Korea en haar streven is om 10.000 euro in te zamelen voor de stichting Open Doors. Hardlopen doet zij niet voor zichzelf maar voor hen die in Noord-Korea gevangen gehouden worden en een stem hebben maar niet kunnen spreken! “Paulus zegt ons in de Bijbel dat we geen strijd hebben tegen vlees en bloed maar tegen geestelijke machten. Dat ervaren de christenen in Noord-Korea elke dag. Als ze een bijbel in huis hebben, moeten ze naar een strafkamp. Als ze praten over hun geloof volgt daar straf op, met elkaar samenkomen rond de Bijbel is bijna onmogelijk. Ik wil lopen voor deze christenen. Zodat zij weten dat ik met hen verbonden ben in het geloof in dezelfde God. Dat ze bemoedigd worden. En dat het werk van Open Doors door kan gaan tegen de verdrukking in, in landen zoals Korea.”

Er zijn verschillende acties gedaan die geld hebben opgebracht en daarnaast zijn er veel donaties gedaan. Inmiddels staat haar teller ruim boven de 10.000 euro en Maria ervaart dat als heel bijzonder. “Vooral heb ik veel mensen kunnen vertellen over wat ik ga doen en daardoor een stem kunnen zijn voor de Noord-Koreanen. Ik heb er heel veel zin in, om na een jaar van voorbereiding, af te reizen naar Korea!”

De Muskathlon is een ultieme uitdaging op een extreme locatie, om maximale fondsen te werven voor vervolgde christenen. Deze Muskathlon is in samenwerking met Open Doors, ter ondersteuning van de vervolgde kerk wereldwijd; in het bijzonder in Noord-Korea. Met een Muskathlon reis je naar de frontlinie van de geestelijke strijd. Die woedt op veel plekken op aarde, maar de hevigste strijd vindt plaats in Noord-Korea. Er is geen land waar het moeilijker is om christen te zijn. Na verschillende reizen naar de bakermat van het christendom: het Midden-Oosten, vind Open Doors dat het tijd is om af te reizen naar het hevigste strijdtoneel. Noord-Koreaanse christenen getuigen na hun ontsnapping van de kracht die uitging van het gebed dat kwam van broeders en zusters over de hele wereld. Men gelooft dat ze met hun aanwezigheid een verschil kunnen maken in de geestelijke strijd door er actief aan deel te nemen.