Nieuwerkerkse jongeren naar Tanzania

Twaalf Nieuwerkerkse jongeren uit de Ringvaartkerk hebben medio 2021 een reis naar Tanzania geplant om de lokale bevolking te ondersteunen met het bouwen van een schoolgebouw en daarnaast diversen activiteiten te ondernemen met deze mensen.  “Als Covid-19 geen roet in het eten gooit, gaan wij met elkaar de reis maken en op onze Facebookpagina (Jongeren in Actie 2021) en Instagrampagina (@jongereninactie) kunt u uitgebreider lezen wie wij zijn en waarom wij mee gaan. Daarnaast blijft u op de hoogte van alle updates.”

De afgelopen weken zijn de jongeren met de eerste acties gestart. Op 19 september waste ze auto’s. Van ’s ochtends 10:00 uur tot ’s middags 16:00 uur konden mensen voor €10,- hun auto laten wassen. Dit alles heeft €551,85 opgeleverd! Daarnaast hebben ze prachtige shirts met een aantal sponsoren erop wat €2500,- opgeleverde. Dat betekent dat de teller nu op ruim €3000,- staat, een goed begin dus! Op dit moment lopen er nog meerdere acties. Omstreeks 20 november 2020 zal er een loterij plaats vinden waarvan de loten al zijn uitverkocht. Daarnaast kunt u twee heerlijke Zuid-Afrikaanse wijnen bij hen kopen. Een Cabernet Sauvignon-Merlot en een Chenin Blanc van Blye Mense. De prijs is €6,- per fles en €30,- voor een doos. Ook de wijn kunt u via het email adres jongereninactie2021@outlook.com bestellen. Voor de liefhebbers van speculaas komt er ook een leuke actie aan, de jongeren gaan namelijk zelf gevulde speculaastaartjes bakken.

De komende maanden zullen er afhankelijk van de situatie rondom Covid nog vele acties volgen. “Door de huidige situatie in de wereld is het nog maar afwachten of onze reis in 2021 wel doorgaat, mocht dit niet zo zijn stellen we het gewoon een jaar uit. Het doel van de reis is om de plaatselijke bevolking te ondersteunen, als dat niet komende zomer is doen we het gewoon het jaar daarna.”