Nieuwerkerkse Week van Gebed voor de Eenheid van de Christenen

Deze week, dit jaar van 15 t/m 22 januari, wordt na twee corona-jaren weer een week als vanouds. Door de week is er elke avond een avondgebed of bidstonde in een andere kerk, als een estafette. Zo stapt men makkelijk eens over de drempel van een andere christelijke gemeente en kan je de verschillen in geloofsbeleving “proeven”.

Op zondag 22 januari is de gezamenlijk afsluitende viering waarin leden van alle kerken  participeren.

De viering is in kerkgebouw De Lichtkring, voorganger is de heer Leen Koster, terwijl het koor Camerata  deze viering feestelijk opluistert. De lectoren komen uit alle kerken.

Dit jaar werd het materiaal van deze Week voorbereidt door kerken uit de Amerikaanse staat Minnesota; zij kozen voor het thema: “Doe goed, zoek recht” naar aanleiding van een Bijbeltekst uit Jesaja 1 vers 17:

Alle avonden beginnen om 20.00 en iedereen is van harte welkom in iedere kerken op elke avond!

Gezamenlijk programma Nieuwerkerkse kerken:

Maandag 16 januari 20.00: bidstond in Het Kruispunt; Goudmos 67a

Dinsdag 17 januari 20.00: bidstond in de Josephkerk, Volle Evangelische Gemeente Effata; Kerklaan 20

Woensdag18 januari 20.00: gebedssamenkomst in de Nieuwe Kerk; Hervormde Gemeente; Beyerinckstraat 53

Donderdag 19 januari 20.00: avondgebed in de Josephkerk, Rooms-Katholieke parochie; Kerklaan 20

Vrijdag 20 januari 20.00: chr. voorstelling in de Ringvaartkerk, Protestantse Gemeente; Ringvaartlaan 16

Zondag 22 januari 20.00: feestelijke avondviering met alle Nieuwerkerkse kerken

voorganger: de heer Leen Koster

muzikale medewerking: Camerata o.l.v. Anne Tio. Begeleid door: Patrick Oude Essink, orgel en dwarsfluit. Peter van der Zee, piano. Muzikale begeleiding van gemeentezang: Ralf Nagelkerke

liturgen uit de deelnemende kerken

Waar: De Lichtkring, Dreef 1

Deur open: 19.45