Paasgroetenactie 2020

Vanuit de Protestantse Kerk in Nederland wordt jaarlijks Paasgroeten verstuurd naar gedetineerden en ook dit jaar wordt deze speciale actie gecontinueerd.  Gemeenteleden sturen deze kaarten naar gevangenen in Nederland en Nederlandse gevangenen in het buitenland. De afbeelding op de paaskaart is onder leiding van een justitiepredikant door gevangenen zelf ontworpen. Aan de hand van het thema van de 40dagentijdcampagne van Kerk in Actie, ‘Sta op’, werd een kruis van takken gemaakt, met als tekst: 'Opstandig hout'. Pasen, verhaal van de Levende!

Voor gedetineerden is het bemoedigend als ze kaarten krijgen, zeker als daar ook nog iets persoonlijks op staat. Ook al weet u niet precies wie deze kaart ontvangt, toch mag u ervan overtuigd zijn dat het feit dat er om hen gedacht wordt, de gedetineerden erg goed doet. Het is een feestelijke gebeurtenis als de kaarten in de kerkdienst in de gevangenis worden uitgedeeld. Het doet de gedetineerden goed als mensen hen door een kaart een hart onder de riem steken.

Wilt u meer weten over de actie, kijk dan op: www.protestantsekerk.nl/paasgroetenactie.