Pastor Schoolenberg ‘Christenen hebben de zorg voor het wrakhout van de samenleving’

Gisterenavond, 26 januari, werd de week van gebed in Nieuwerkerk a/d IJssel afgesloten met een gezamenlijke viering in de Josephkerk in Nieuwerkerk a/d IJssel. In de redelijk bezochte viering sprak pastor Schoolenberg verbindende woorden tijdens haar overweging die zij als titel ‘nadenken over eenheid’ meegaf.

“We zijn allen naar het beeld van God geschapen maar benoemen steeds onze verschillen” waarmee Schoolenberg duidelijk te willen maken dit een verkeerd startpunt te vinden. Hoe kunnen we openstaan voor elkaar zo vroeg zij zich hardop af. We zijn toch allemaal op zoek naar blijdschap en verstaanbare woorden. Dat schudt ons toch wakker. Over de grote christelijke opdracht zei Schoolenberg “Christenen hebben de zorg voor het wrakhout van de samenleving” en Paulus laat ons zien hoe dat moet in de centrale Bijbeltekst van de week van gebed namelijk Zij waren buitengewoon vriendelijk voor ons. Zoeken naar verzoening zonder ballast in vertrouwen dat God meegaat. Rijk elkaar de hand om elkaar te versterken en de boodschap te brengen en zichtbaar te maken in de wereld.