Protestantse kerk Capelle doneert aan rampenfonds India

Het College van Diakenen van de protestantse kerk in Capelle a/d IJssel heeft gehoor gegeven aan de oproep van o.a. van Kerk in Aktie, de EO en World Vision om een bijdrage te geven voor de ramp die zich momenteel in India voltrekt in en die de verwoestende gevolgen van corona laat zien.

Het maakt schokkend duidelijk dat sneller vaccineren van levensbelang is. Ook in Nepal lijkt een ramp niet meer te voorkomen en in andere kwetsbare landen van de wereld spant het erom. Miljoenen mensen wereldwijd zijn kwetsbaar omdat zij nog helemaal geen zicht hebben op vaccinaties en medische hulp. “Dat zou voor hen net zo vanzelfsprekend moeten zijn als voor ons. Om mensenlevens te redden is snel actie nodig. Zo snel mogelijk zo veel mogelijk mensen wereldwijd vaccineren is de enige oplossing om uit deze crisis te komen.” Aldus het college.

Daarom heeft het College van Diaken besloten € 3.500,-  te doneren vanuit het Rampenfonds.

Bron: protestantsegemeentecapelle.nl