Protestantse Kerk Nederland wil erkenning Stichting Geloofsinburgering

De Protestantse Kerk in Nederland wil van het project ‘Sharing Bread’ van Stichting Geloofsinburgering een pioniersplek maken. Het ‘Sharing bread’ project dat als doel heeft verschillende culturen met elkaar te verbinden voldoet aan de voorwaarden om een pioniersplek te zijn.

Als voorwaarde voor een pioniersplek stelt zij dat deze een link heeft met een de gemeente. Het meest voor de hand liggend hiervoor is de Kerk in Nesselande (KiN) omdat deze Esther van Schie (https://www.kerkeninnieuwerkerk.nl/nieuws/esther-van-schie-dominee-van-een-sokkenkerk) ook heeft uitgezonden. Daarnaast is de voorwaarde dat er jaarlijks 400 euro betaald moet worden door de KiN. De kerkenraad van de Kerk in Nesselande steunt dit plan en Esther zal het plan in een dienst nader toelichten. Daarnaast zal er een nadere uitleg van het plan en project worden uitgewerkt.