Raad van kerken verlengt actie Kerkproeverij

De 3e editie van deze oecumenische Kerkproeverij, waar de meest Protestantse en Roomse kerken in de Zuidplas aan meededen, was een succes gezien het aantal van 550 lokale kerken dat meldde mee gedaan te hebben zo meldt de raad. Daarnaast ziet het kernteam dat de actie draagt ziet nog volop ruimte voor groei. Het doel blijft onverminderd om rond dat ene weekend in het jaar zoveel mogelijk Nederlanders uitnodigen een kerkdienst bij te wonen. Men heeft afgesproken om de actie te concentreren in het 2e weekend van oktober 2020.

Raad van kerken werkt nauw samen met MissieNederland, Alpha Nederland, de IZB en de mediapartners EO en KRO-NCRV, is ermee akkoord dat de actie in elk geval 3 jaar wordt voortgezet, zodat de opgedane kennis niet verloren gaat.

Wat is de Kerkproeverij?
De raad stelt dat de kerk een plek is voor iedereen, een plek waar je tot rust kunt komen, vragen mag stellen, zingeving en inspiratie ontvangt en deelt. De raad wil gastvrij zijn en organiseert daarom jaarlijks de Kerkproeverij.

“Wist je dat veel mensen wachten op een uitnodiging? Het blijkt dat mensen eerder naar de kerk gaan als ze met iemand mee kunnen. Een simpele uitnodiging kan het verschil betekenen. Daarom is Kerkproeverij ontstaan.”